Prodej bytu k rekonstrukci
Autor: PhDr. Jana Hloušková
Jak rychle a za dobrou cenu prodat byt k rekonstrukci?
Připravit k prodeji hezký zrekonstruovaný byt není tak těžké. Ale jak prezentovat byt v původním stavu, aby zaujal, a zároveň nezakrývat jeho skutečný stav? Zajímá vás, jak jsem si poradila?
První na řadě byla schůzka s majitelem přímo v bytě. Věděla jsem sice už z předchozího telefonního rozhovoru, že se jedná o byt v původním stavu, ale přesto mě tak trochu zaskočilo, jak to v bytě vypadalo. Ale zároveň to pro mě byla výzva.
S panem majitelem jsme si naštěstí hned padli do noty a nechal si vysvětlit, co všechno je potřeba před prodejem bytu udělat. Společně jsme se domluvili na úplném vyklizení bytu, který byl doslova přeplněný starým nábytkem.
Pak už bylo všechno na mně a pustila jsem se hned do práce. Ptáte se, co všechno následovalo?
1. generální úklid celého bytu
2. obstarání všech nezbytných podkladů k bytu
3. zajištění profesionálních fotografií (kromě fotek bytu, kde toho až tak moc k vidění nebylo, se fotil i dům a blízké okolí)
4. tvorba 2D půdorysu, ve kterém si zájemci mohou plánovat úpravy
5. tvorba 3D půdorysu a vizualizace, aby si zájemci mohli udělat představu, jak může byt vypadat po rekonstrukci
6. tvorba vlastního webu nemovitosti, kde zájemci najdou přehledně všechny potřebné informace
7. oslovení klientů z vlastní databáze poptávajících
8. inzerce na realitních serverech
9. placená propagace na sociálních sítích, která během krátké doby oslovila ještě více zájemců než inzerce na realitních serverech
Majiteli se ozvali i přímí zájemci o koupi, když se dozvěděli, že je byt na prodej, ale nabídli výrazně nižší cenu.
Na 1. prohlídkový den jsem se pečlivě připravila a ostraha v recepci domu jen s údivem sledovala, jak všechno klapalo. Během odpoledne se vystřídalo 13 předem pečlivě vybraných zájemců, všichni vyzbrojeni nezbytnými rouškami, respirátory a dezinfekcí, protože zdraví a bezpečí je v dnešní složité době na prvním místě. Ještě prohlídkový den ani neskončil, a už se ozývali první vážní zájemci o koupi.
A jak to všechno dopadlo? Byt se prodal neuvěřitelně rychle, a přitom za vyšší cenu, než majitel původně očekával a než je současná obvyklá cena podobných bytů v této lokalitě. Do 14 dnů od spuštění prezentace byla podepsána kupní smlouva a složeny peníze. Spokojeni byli i kupující – mladý příjemný pár, který si začal hned plánovat, jak si svůj nový domov zařídí.
A co k úspěšnému prodeji přispělo? Především znalost místního realitního trhu, pečlivá příprava prezentace, kvalitní propagace a také vizualizace, díky které si potencionální kupující dokázali mnohem snadněji představit, jak by mohl jejich byt vypadat po nutné rekonstrukci. Každý obchod je ale také o komunikaci a vyjednávání.
Ale kupující může být jen jeden. A co ti ostatní? Zadali si u mne poptávku a těm chci také pomoct. I to je práce makléře.
Jestli máte také byt na prodej a líbí se Vám, jak pracuji, ozvěte se. Postarám se o Vás a Vy budete bez starostí. Vážím si totiž důvěry klientů a udělám maximum pro to, abyste byli spokojeni.
Na ukázku prezentace bytu se můžete podívat zde: Prezentace bytu.
Také by vás mohlo zajímat . . .
Jak prodat byt rychle a za maximální cenu?
Jak prodat byt dobře a rychle? Přece s profesionálním makléřem. Váháte? Zkusím vás přesvědčit. Dostala jsem na prodej docela obyčejný panelový byt na jednom pražském sídlišti.
Hezký byt se prodá sám?
Spousta lidí si to určitě myslí, ale já se vás teď pokusím přesvědčit na jednom konkrétním případu, že je to velký omyl.
Vizualizace bytu
Co je vizualizace? V dnešní době je to nejběžnější grafická prezentace toho, jak by mohla nemovitost vypadat v budoucnu.