Jak prodat byt lépe aneb realitní marketing

Jak prodat byt lépe aneb realitní marketing

Autor: PhDr. Jana Hloušková

Specializuji se na prodej bytů na Jižním Městě, které dobře znám a které je zároveň i mým domovem. Každé nemovitosti se věnuji naplno s péčí, kterou si zaslouží. Nadstandardní realitní servis je u mě samozřejmostí. Baví mě dělat věci pořádně. Profesionálně a s lidským přístupem.

JAK PRODAT BYT LÉPE aneb REALITNÍ MARKETING

Abychom o něco projevili zájem, musí nás to v první řadě určitým způsobem zaujmout. A první dojem je vždycky jen jeden. Platí to vždycky – i při výběru nového domova.

První dojem se netvoří až při samotné fyzické prohlídce nemovitosti, ale všechno začíná už její prezentací. Proto je třeba dát velký důraz na kvalitní zpracování nabídky. Pokud chcete prodat za co nejvyšší cenu, musí se potencionální zájemce do Vaší nemovitosti zamilovat. Když se Vám to povede, máte skoro vyhráno.

Žijeme v době, kdy marketing hraje zásadní roli v běžném životě každého z nás. Na průměrného člověka působí denně 250 až 3000 reklamních sdělení. 

Je naprosto zřejmé, že to, jakým způsobem se nemovitost prezentuje, je nástrojem k jejímu úspěšnému prodeji.  Čím více lidí oslovíte, tím lépe Vaši nemovitost prodáte. Kvalitní marketing je polovinou úspěchu. Využití všech prostředků k propagaci prodávané nemovitosti je v dnešní době nezbytností, která je však často podceňována.

Co udělám proto, aby Vaše nemovitost nezapadla mezi ostatní, ale naopak vynikla?

Základem je perfektní prezentace nemovitosti a kvalitní inzerce, které jsou pro moje klienty samozřejmě v ceně provize.

Příprava profesionální prezentace nemovitosti stojí čas a peníze, ale vyplatí se. Je potřeba mít zkušenosti, ale také být kreativní. Proto vždycky pracujeme na zakázce jako tým. Každá nemovitost má svůj příběh a své přednosti, které je třeba podtrhnout.

Součástí prezentace jsou samozřejmě profesionální fotografie, půdorysy a přesný popis nemovitosti včetně lokality. Klíčovým způsobem propagace je také video prohlídka, připravená profesionálním kameramanem a střihačem na základě předem vytvořeného scénáře. Spolupracuji s profesionály ve svém oboru, aby byl výsledek opravdu perfektní.  Mimochodem, inzeráty s video prohlídkou mají mnohem vyšší návštěvnost. V současné době je nedílnou součástí prezentace také virtuální prohlídka, díky níž si potencionální zájemce může prohlédnout celou nemovitost do nejmenších detailů bezpečně a v klidu svého domova. U nevybavených bytů pomůže k lepší představivosti i vizualizace, která zobrazuje možné budoucí uspořádání bytu.

Nejlepší je pak zabalit všechno do jednoho balíčku – do individuální webové stránky nemovitosti, kde bude mít potencionální zájemce informace pěkně pohromadě.

Cílem celé prezentace je vzbudit pocit, že Váš byt je přesně tím, co hledal. A kdybychom se vrátili znovu na začátek, první dojem je vždycky jen jeden.

Prezentace je hotová a přichází na řadu inzerce.

Správně cílený marketing na internetu může prodeji výrazně pomoct, protože na něm tráví většina produktivních lidí hodně času. Je potvrzeno, že většina zájemců o koupi nemovitosti zavítá v první řadě na internet. Je to pro ně nejpohodlnější a nejdostupnější zdroj. Zároveň je tu i nejširší nabídka. Tento „online trend“ je stále aktuálnější, obzvlášť v dnešní době. Vedle standardní plošné inzerce na realitních serverech využívám i unikátní webové stránky konkrétních nemovitostí, bez kterých si už neumím prezentaci představit.

Velký význam má v dnešní době i inzerce na sociálních sítích. Na nejrozšířenější a nejpoužívanější Facebook se denně přihlašuje v České republice více než 4 milióny uživatelů. K mým marketingovým aktivitám patří proto také placená reklama na FB, reklama na Youtube a Instagramu, díky níž umím upoutat zájem o Vaši nemovitost i u lidí, kteří ji ještě aktivně nehledají.

Online svět je fascinující místo plné možností, ale byla by škoda zapomenout na off-line marketing, který má při prodeji nemovitosti své nezastupitelné místo a díky němuž oslovím i zájemce, kteří nejsou na internetu. Využívám také vlastní databázi poptávajících, a proto mám pro řadu bytů už připravené vážné zájemce. Umím ale oslovit i ty klienty, kteří zatím byt nehledají. Tito lidé často potřebují jen vnější impuls, aby se rozhodli např. pořídit nemovitost na investici, koupit byt pro děti nebo naopak pro stárnoucí rodiče. K off-line marketingu patří i samostatná brožura prezentující celou nemovitost, kterou dostanou zájemci, aby neodešli z prohlídky Vašeho bytu s prázdnou.

Velkou výhodou je, když makléř dokonale zná lokalitu, protože pak umí lépe vyzdvihnout její přednosti.

I se špatnou propagací můžete nemovitost prodat, někdy i docela snadno. Ale nikdy dobře. Čím více potencionálních kupců oslovíte a čím lépe svoji nemovitost prezentujete, tím vyšší bude pravděpodobnost, že nemovitost prodáte rychleji a za vyšší cenu.

Na ukázku mojí prezentace bytu na Jižním Městě se můžete podívat zde: www.BytULesoparku.cz

Pokud i Vy chcete mít kvalitní prezentaci svého bytu na prodej, neváhejte mne kontaktovat.

Také by vás mohlo zajímat . . .

Prodej bytu k rekonstrukci

Prodej bytu k rekonstrukci

Připravit k prodeji hezký zrekonstruovaný byt není nic těžkého. Ale jak prezentovat byt v původním stavu, aby zaujal, a zároveň nezakrývat jeho skutečný stav?

číst více
PhDr. Jana Hloušková | Tel.: 732 174 735, 272 927 497 | E-mail: jana@hlouskova.cz