Hezký byt se prodá sám?

Prodej bytu 3+1/L, ul. Matuškova, Praha 4 - Háje

Autor: PhDr. Jana Hloušková

Specializuji se na prodej bytů na Jižním Městě, které dobře znám a které je zároveň i mým domovem. Každé nemovitosti se věnuji naplno s péčí, kterou si zaslouží. Nadstandardní realitní servis je u mě samozřejmostí. Baví mě dělat věci pořádně. Profesionálně a s lidským přístupem.

Hezký byt se prodá sám?

Spousta lidí si to určitě myslí, ale já se vás teď pokusím přesvědčit na jednom konkrétním případu, že je to velký omyl.

Jistě, každý byt nakonec asi najde svého kupce, ale jde o to jak, kdy a za kolik. Navíc v dnešní době není tak úplně snadné, aby si člověk bez zkušeností prodal svoji nemovitost bez rizika.

Nestačí, že je váš byt hezký, i když to samozřejmě v mnoha ohledech usnadní situaci.  Ale co když budou dva byty co se týče svojí kvality, dispozice i lokality srovnatelné? V tomto případě rozhoduje to, jak je který z nich prezentovaný. Kupující musí být přesvědčený o tom, že právě Váš nabízený byt vyřeší jeho problém s bydlením a jeho koupí si splní svůj sen.

Kupující jsou ze všech stran zahlceni nabídkami a všímají si pouze těch, které pro ně mají přidanou hodnotu v podobě informací nad rámech těch standardních. Proto je zapotřebí před každým prodejem stanovit správnou strategii a cíl, náležitě nemovitost připravit a oslovit pak tu správnou cílovou skupinu, které by právě vaše nemovitost pomohla vyřešit její potřeby. Jedině tak získáte, co chcete.

Správný marketing je součástí obchodní techniky – díky němu se maximálně zvýší šance na úspěch při prodeji. Prezentovaná nemovitost musí zaujmout. Invence a kreativita, díky které nenásilně upoutáte pozornost potencionálních kupujících, se ale získá jedině na základě zkušeností. Profesionální prezentace a propagace je proto mnohem nápaditější a cílenější než ta, kterou by si připravil sám prodávající.

 A teď konkrétně: 

Při prodeji třípokojového bytu v osobním vlastnictví na Jižním Městě bylo v nabídce několik podobných bytů, některé dokonce ve stejné ulici a za výrazně nižší cenu. A to pro mě byla výzva.

Dohodli jsme s paní majitelkou strategii prodeje a pustila jsem se do přípravy. Protože se jednalo o hezký, příjemný byt, nechtěla jsem příliš zasahovat do úprav a homestaging tu byl tentokrát opravdu jen minimální (čerstvé květiny, polštářky, dekorace, atd.).  A pak to šlo ráz na ráz. Nejdříve přišel na řadu profesionální fotograf a pak kameraman, který natočil video prohlídku podle mého scénáře. Snažili jsme se v ní vyzdvihnout nejen kvalitu bytu samotného, ale také lokalitu. Proto se ve video prohlídce objevily i záběry Hostivařské přehrady nebo minizoo, která byla jen pár desítek metrů od domu. Cílovou skupinou, které jsme chtěli byt především nabídnout, byla totiž především mladá rodina. Následovala úprava a výběr fotek, střih a namluvení videa, pak příprava 2D a 3D půdorysů a nakonec ještě natočení virtuální prohlídky, kterou v dnešní době považuji za nezbytnou – zejména v situaci, kdy paní majitelka v bytě bydlela a nechtěla jsem ohrozit její zdraví zbytečnými návštěvami potencionálních zájemců.

Bylo toho opravdu hodně, co bylo potřeba udělat, aby byl následný prodej úspěšný. Ale všechno klapalo jako po másle a sama paní majitelka žasla, kolik lidí se na přípravě podílelo. Nakonec náš IT spolupracovník dal všechny podklady dohromady, přidala jsem detailní popis nemovitosti i lokality a vytvořili jsme samostatný web, ve kterém potencionální kupující mohli najít všechny informace pěkně pohromadě.

Můžete se o tom přesvědčit sami: Web bytu Matúškova zde.

Reklama SKLIK

Jedna z mnoho reklam použitých PPC reklam.

Následující den se objevila nabídka tohoto bytu na několika realitních serverech, ale to samozřejmě není všechno. Vzhledem ke zkušenostem a znalosti realitního trhu i lokality umím zajistit mnohem lepší propagaci a oslovit i klienty ze své vlastní databáze poptávajících. Další tisíce lidí jsem oslovila placenou reklamou na FB a PPC reklamou.

Při prodeji bytu ale nejde jen o správný marketing. Dobrý makléř by měl být i tak trochu psychologem. Měl by se umět vcítit do mysli kupujícího a přesvědčit ho, že právě Vaše nemovitost je pro něj ta pravá. A to se v tomto případě podařilo. Po několika prohlídkových dnech jsme vybrali s paní majitelkou zájemce – mladou rodinu, pro kterou byl tenhle byt opravdu splněním snu o spokojeném domově. Jejich zájem byl patrný i z toho, že si ještě před osobní prohlídkou obešli okolí a prohlédli si školku, školu i hřiště, kam budou chodit s dětmi. Vzhledem k tomu, že se celým bytem detailně prošli v klidu doma při video prohlídce a virtuální prohlídce, osobně se přišli vlastně jen přesvědčit, že všechno, co viděli, skutečně odpovídá realitě.  To také náležitě ocenili, protože měli bohužel z předchozích prohlídek jiných bytů špatnou zkušenost. Ještě týž večer svoje rozhodnutí o koupi bytu závazně potvrdili.

A závěr? Všichni jsou spokojeni – kupující už plánují, jak si svůj nový domov zařídí, paní majitelka dostane víc peněz, než vzhledem k ceně, za kterou se nabízely podobné byty v této lokalitě, očekávala, a mě těší jejich slova uznání.

Nezáleží na tom, jestli je váš byt před rekonstrukcí nebo moderně vybavený. V obou případech vám při prodeji ušetřím čas, postarám se o bezpečný proces převodu a zajistím v nejkratší době tu nejvyšší možnou kupní cenu – protože svou práci dělám na profesionální úrovni, protože mě baví a mám s ní zkušenosti.

Jestli máte také byt na prodej a líbí se Vám, jak pracuji, ozvěte se. Udělám maximum pro to, abyste byli spokojeni.

Také by vás mohlo zajímat . . .

Prodej bytu k rekonstrukci

Prodej bytu k rekonstrukci

Připravit k prodeji hezký zrekonstruovaný byt není nic těžkého. Ale jak prezentovat byt v původním stavu, aby zaujal, a zároveň nezakrývat jeho skutečný stav?

read more
Vizualizace bytu

Vizualizace bytu

Co je vizualizace? V dnešní době je to nejběžnější grafická prezentace toho, jak by mohla nemovitost vypadat v budoucnu.

read more
PhDr. Jana Hloušková | Tel.: 732 174 735, 272 927 497 | E-mail: jana@hlouskova.cz