Jak prodat byt dobře a rychle?

Autor: PhDr. Jana Hloušková
Jak prodat byt dobře a rychle?
Přece s profesionálním makléřem. Váháte? Zkusím vás přesvědčit.
Dostala jsem na prodej docela obyčejný panelový byt na jednom pražském sídlišti. Byt byl v dobrém stavu, standardně vybavený, se zrekonstruovanou koupelnou. Stačilo by ho nafotit, dát na Sreality za cenu, kterou si majitel určil, a počkat, až někdo zavolá. Tak to dělá většina makléřů. Možná, že má někdo z vašich známých taky takovou zkušenost. Makléřů je přece spousta.
To ale není můj případ. Profesionální makléř si musí se svojí zakázkou mnohem víc „pohrát“, protože moc dobře ví, že nadstandardní prezentace může prodávajícím přinést mnohem víc peněz.
Nejdřív jsem porovnala ceny podobných prodaných bytů v lokalitě, udělala cenovou analýzu na základě cenových map a stanovila obvyklou prodejní cenu. Po zvážení všech možností jsem majiteli nabídla prodejní cenu o 200 tisíc vyšší.
Po nezbytném podpisu zprostředkovatelské smlouvy jsme se hned pustili do přípravy bytu na prodej. Byt byl uklizený a čistý, ale přesto jsme vyklidili pár přebytečných věcí a přesunuli některé kusy nábytku pro lepší dojem z prostoru. Následovalo odstranění osobních věcí – fotografií, suvenýrů z cest apod. Doplnili jsme pár dekoračních předmětů, čerstvé květiny do vázy a prostřeli stůl. Záměrem homestagingu v tomto případě bylo vyzdvihnout přednosti bytu s použitím stávajícího vybavení. Každý přece ví, že první dojem dělá při každé koupi nejvíc.
Prezentaci jsme doplnili o půdorysy a virtuální prohlídku, díky kterým si zájemci mohli udělat detailní představu o dispozici bytu ještě před jeho osobní návštěvou.
Tohle všechno jsme zabalili do jednoho balíčku a připravili samostatný web nemovitosti.

A pak jsem všechno spustila. Byt se objevil v nabídce několika realitních serverů, oslovila jsem klienty z vlastní databáze poptávajících a marketing doplnila placenou reklamou na Facebooku, cílenou především na danou lokalitu. Oslovila přes 9000 lidí a video v ní vidělo přes 3000 lidí. Slušné, nemyslíte?

Do týdne jsem měla 16 zájemců o prohlídku. 8 nejvážnějších jsem pozvala na 1. prohlídkový den. Dojem z prohlídky kupujícím umocnila i brožura o bytu, kterou jsem jim při jejich osobní návštěvě předala. Ještě tentýž večer byl byt zarezervovaný, a to za cenu ještě o dalších 80 tisíc vyšší, než byla ta nabídková. Kupující se do něj totiž na první pohled zamiloval a nechtěl o něj přijít.
Konec tohohle příběhu je doslova pohádkový. Všichni byli nadmíru spokojeni. Prodávající dostal za byt celkem o 280 tisíc Kč víc, nový majitel se už těší na svůj nový domov a mne hřeje pocit z dobře vykonané práce. Prostě win-win-win.
Pokud se vám líbí, jak to děláme, ozvěte se. Tým Realiťáka roku 2018 je tu i pro vás. Kontaktujte mě.
Také by vás mohlo zajímat . . .
Jak prodat byt rychle a za maximální cenu?
Jak prodat byt dobře a rychle? Přece s profesionálním makléřem. Váháte? Zkusím vás přesvědčit. Dostala jsem na prodej docela obyčejný panelový byt na jednom pražském sídlišti.
Hezký byt se prodá sám?
Spousta lidí si to určitě myslí, ale já se vás teď pokusím přesvědčit na jednom konkrétním případu, že je to velký omyl.
Prodej bytu k rekonstrukci
Připravit k prodeji hezký zrekonstruovaný byt není nic těžkého. Ale jak prezentovat byt v původním stavu, aby zaujal, a zároveň nezakrývat jeho skutečný stav?
