Jak prodat byt dobře a rychle?

Autor: PhDr. Jana Hloušková

Specializuji se na prodej bytů na Jižním Městě, které dobře znám a které je zároveň i mým domovem. Každé nemovitosti se věnuji naplno s péčí, kterou si zaslouží. Nadstandardní realitní servis je u mě samozřejmostí. Baví mě dělat věci pořádně. Profesionálně a s lidským přístupem.

Jak prodat byt dobře a rychle?

Přece s profesionálním makléřem. Váháte? Zkusím vás přesvědčit.

Dostala jsem na prodej docela obyčejný panelový byt na jednom pražském sídlišti. Byt byl v dobrém stavu, standardně vybavený, se zrekonstruovanou koupelnou. Stačilo by ho nafotit, dát na Sreality za cenu, kterou si majitel určil, a počkat, až někdo zavolá. Tak to dělá většina makléřů. Možná, že má někdo z vašich známých taky takovou zkušenost. Makléřů je přece spousta.

To ale není můj případ. Profesionální makléř si musí se svojí zakázkou mnohem víc „pohrát“, protože moc dobře ví, že nadstandardní prezentace může prodávajícím přinést mnohem víc peněz.

Nejdřív jsem porovnala ceny podobných prodaných bytů v lokalitě, udělala cenovou analýzu na základě cenových map a stanovila obvyklou prodejní cenu. Po zvážení všech možností jsem majiteli nabídla prodejní cenu o 200 tisíc vyšší.

Po nezbytném podpisu zprostředkovatelské smlouvy jsme se hned pustili do přípravy bytu na prodej. Byt byl uklizený a čistý, ale přesto jsme vyklidili pár přebytečných věcí a přesunuli některé kusy nábytku pro lepší dojem z prostoru. Následovalo odstranění osobních věcí – fotografií, suvenýrů z cest apod. Doplnili jsme pár dekoračních předmětů, čerstvé květiny do vázy a prostřeli stůl. Záměrem homestagingu v tomto případě bylo vyzdvihnout přednosti bytu s použitím stávajícího vybavení. Každý přece ví, že první dojem dělá při každé koupi nejvíc.

Pak přišel na řadu profesionální fotograf a nakonec jsme natočili video prohlídku, ve které jsme ukázali nejen samotný byt, ale i jeho blízké i trochu vzdálenější okolí. Využili jsme samozřejmě i jeho přednosti – z oken bytu byl totiž nádherný výhled. A každého zajímá, v jakém prostředí bude mít svůj nový domov.

Prezentaci jsme doplnili o půdorysy a virtuální prohlídku, díky kterým si zájemci mohli udělat detailní představu o dispozici bytu ještě před jeho osobní návštěvou.

Tohle všechno jsme zabalili do jednoho balíčku a připravili samostatný web nemovitosti.

Jak prodat byt na Jižním Městě - realitní makléř Praha 11
Tato fotografie je pouze ilustrační.

A pak jsem všechno spustila. Byt se objevil v nabídce několika realitních serverů, oslovila jsem klienty z vlastní databáze poptávajících a marketing doplnila placenou reklamou na Facebooku, cílenou především na danou lokalitu. Oslovila přes 9000 lidí a video v ní vidělo přes 3000 lidí. Slušné, nemyslíte?

Tato fotografie je pouze ilustrační.
Do týdne jsem měla 16 zájemců o prohlídku. 8 nejvážnějších jsem pozvala na 1. prohlídkový den. Dojem z prohlídky kupujícím umocnila i brožura o bytu, kterou jsem jim při jejich osobní návštěvě předala. Ještě tentýž večer byl byt zarezervovaný, a to za cenu ještě o dalších 80 tisíc vyšší, než byla ta nabídková. Kupující se do něj totiž na první pohled zamiloval a nechtěl o něj přijít.

Konec tohohle příběhu je doslova pohádkový. Všichni byli nadmíru spokojeni. Prodávající dostal za byt celkem o 280 tisíc Kč víc, nový majitel se už těší na svůj nový domov a mne hřeje pocit z dobře vykonané práce. Prostě win-win-win.

Pokud se vám líbí, jak to děláme, ozvěte se. Tým Realiťáka roku 2018 je tu i pro vás. Kontaktovat mě můžete zde.

Také by vás mohlo zajímat . . .

Jak vybrat realitního makléře

Jak vybrat realitního makléře

Jakýkoli prodej i koupě bytu je téměř pro každého velkým životním krokem, ale může to být i velká starost. Právě proto byste se měli svěřit do rukou skutečného profesionálního makléře . . .

číst více
PhDr. Jana Hloušková | Tel.: 732 174 735, 272 927 497 | E-mail: jana@hlouskova.cz