Jak vybrat realitního makléře

Autor: PhDr. Jana Hloušková

Specializuji se na prodej bytů na Jižním Městě, které dobře znám a které je zároveň i mým domovem. Každé nemovitosti se věnuji naplno s péčí, kterou si zaslouží. Nadstandardní realitní servis je u mě samozřejmostí. Baví mě dělat věci pořádně. Profesionálně a s lidským přístupem.

Jak si vybrat realitního makléře
na Jižním Městě

Jakýkoli prodej i koupě bytu je téměř pro každého velkým životním krokem, ale může to být i velká starost. Právě proto byste se měli svěřit do rukou skutečného profesionálního makléře, který vám bude umět správně poradit, dokáže prodat Váš byt za nejlepší cenu, všechno za vás zařídí a postará se i o právní stránku věci. Ušetříte tím spoustu času, peněz i nervů a vyhnete se mnohým rizikům.

Svého makléře si musíte pečlivě vybrat. Jde přece o obchod za několik miliónů a všechno musí proběhnout bezpečně a ke spokojenosti všech zúčastněných. Dobrý realitní makléř vám může při prodeji nemovitosti vydělat spoustu peněz, ten špatný vás o ně může dokonce i připravit. Najít toho správného není v dnešní době vůbec snadné, protože někteří makléři vám naslibují hory doly jen proto, aby vaši nemovitost získali.

Shrnula jsem pro vás do několika bodů, jaké přínosy by pro vás měl mít realitní makléř – profesionál. Ten by vám měl samozřejmě významně pomoct prodat nemovitost lépe, tj. za lepší cenu a rychleji. A díky čemu toho konkrétně dosáhne? Měl by dělat mnohem víc, než jen podat inzerát a čekat, kdo se ozve. Jinými slovy by měl poskytnout v rámci svých služeb to, co běžný prodávající sám ani špatný nebo průměrný makléř nedokáže.

1. Vystihne skutečné potřeby prodávajícího. Pomůže majiteli uvědomit si jeho potřeby, termíny a souvislosti, obzvlášť pokud řeší návazné bydlení. Musí proto být vnímavý a empatický.

2. Správně určí prodejní cenu. Určí rozsah, v jakém by se měla pohybovat prodejní cena, a snaží se najít nejlepšího zájemce (proto musí dobře naslouchat a zjišťovat potřeby a možnosti zájemců). Při stanovení ceny vychází ze skutečně realizovaných prodejních cen a správného vyhodnocení konkurenčních nabídek k prodeji (pro prodávajícího jsou tyto informace buď nedostupné nebo je neumí správně vyhodnotit).

3. Věnuje maximum času realitnímu marketingu. Marketing nespočívá v žádném případě jen v pouhém zveřejnění nabídky nemovitosti na internetu. Profesionální makléř pracuje s aktuální databází poptávajících a prezentuje Vaši nemovitost i na sociálních sítích. Součástí nabídky Vaší nemovitosti k prodeji by měly být profesionální fotografie, půdorysy, poutavý text, popř. profesionální video prohlídka, virtuální prohlídka.

4. Je Vaším rádcem a pomocníkem při přípravě nemovitosti na prodej. Konkrétními radami a tipy Vám pomůže připravit byt na prohlídku, vylepšit image nemovitosti a vyzdvihnout její pozitiva.

5. Umí překonávat námitky a vyjednávat. Předvede Vaši nemovitost potencionálním zájemcům jako profesionál a umí přitom pracovat s emocemi zájemců. Správně zodpoví dotazy a námitky. Vyvíjí maximální úsilí, aby pro Vás jako svého klienta zajistil co nejvýhodnější prodej.

6. Zajistí celkovou koordinaci prodejního procesu. Dobrý makléř je v první řadě marketingový poradce. Bere v úvahu jedinečnost Vašeho konkrétního případu, tj specifika Vaší nemovitosti, Vašich potřeb a situace) a díky svým zkušenostech volí ten nejlepší způsob nabízení a prodeje. Zastřešuje celý případ, na kterém se podílejí další specialisté jako např. profesionální fotograf, kameraman, odhadce, právník.

A teď ještě několik rad, jak najít dobrého realitního makléře:

1. Dobrý makléř má nové zakázky zejména díky spokojeným klientům, kteří znají jeho kvality. Zeptejte se svých známých, jak byli se službami makléře spokojeni. Dejte na Ale pozor – ne každá reference musí být pravdivá. Nejvíce vždycky napoví osobní setkání, první dojem.

2. Už při první schůzce na Vás udělal dobrý dojem – chová se jako profesionál, který se ve svém oboru díky dlouholetým zkušenostem vyzná, ale zároveň umí naslouchat a rozumí Vašim potřebám. S makléřem budete komunikovat po celou dobu prodeje, který může trvat i několik měsíců. Vaše spolupráce by měla být založena především na vzájemné důvěře.

3. Prodeji Vaši nemovitosti se bude věnovat naplno – nemá ve svém portfoliu desítky zakázek, které tam jen tak „leží“ několik měsíců, ale aktivně s nimi pracuje

4. Drží krok s marketingovými trendy na prodej nemovitostí, protože ty se neuvěřitelně rychle vyvíjejí, a to má vliv na úspěšnost prodeje nemovitosti. Pravidelně se ve svém oboru profesně vzdělává, o čemž svědčí jím zveřejněné certifikáty.

5. Zná dobře svoji lokalitu, nejen prodávanou nemovitost. Díky tomu umí vyzdvihnout pozitivní stránku místa, kde se nemovitost nachází.

Ptáte se, proč byste svůj byt měli prodávat právě se mnou?

1. Věnuji se především prodeji bytů na Jižním Městě, v lokalitě, kterou dobře znám a která je zároveň i mým domovem. Díky tomu umím vyzdvihnout pozitiva tohoto místa a při prodeji je využít.

2. Baví mě dělat věci pořádně. Profesionálně a s lidským přístupem. Díky svým zkušenostem se umím dobře vcítit do situace svých klientů a odhadnout jejich potřeby.

3. Neprodávám desítky nemovitostí najednou, abych se mohla každé naplno věnovat s péči, kterou si zaslouží.

4. Pracuji v realitách už od roku 2002, ale neustále se vzdělávám. Chodím na školení, přednášky i workshopu, protože realitní trh se neustále vyvíjí a mění. V současné době jsem certifikovaná realitní makléřka, která splňuje požadavky nového Zákona o realitním zprostředkování.

5. Ve své práci využívám moderní technologie, díky kterým se mi daří prodávat rychleji a za lepší cenu.

6. Při své práci využívám zázemí naší rodinné firmy HLOUŠEK REALITY, jejíž majitel Ing. Zbyněk Hloušek byl vyhlášený REALIŤÁKEM ROKU 2018, nejlepším makléřem v Praze i celé ČR. Jsem ráda, že patřím i do jeho týmu.

Ráda se s Vámi osobně setkám. Stačí napsat nebo zavolat.

Také by vás mohlo zajímat . . .

Jak prodat byt dobře a rychle?

Jak prodat byt dobře a rychle?

Přece s profesionálním makléřem. Váháte? Zkusím vás přesvědčit. Dostala jsem na prodej docela obyčejný panelový byt na jednom pražském sídlišti. Byt byl v dobrém stavu, standardně vybavený, se zrekonstruovanou koupelnou.

číst více
PhDr. Jana Hloušková | Tel.: 732 174 735, 272 927 497 | E-mail: jana@hlouskova.cz